Oprette en magisk forbindelse med kunder, kundeemner, og forretningsforbindelser del II

Del I i denne artikel undersøgt, hvordan strategier af Neuro-Lingvistisk Programmering (NLP) kan bruges til at få instant rapport med klienter, fører, og forretningsforbindelser, og mere specifikt, hvordan du bruger fysiologi, matchende og spejling, for at skabe instant magi kommunikation.
Nu, hvordan kan tonalitet og ord etablere rapport?
TONALITET
Mens fysiologi tegner sig for 55% af kommunikation mellem mennesker, tegner tonalitet til 38%. De fleste mennesker har haft erfaringer med en person siger, “Jeg har det fint. Intet er forkert.” Mens de bogstavelige ord indikerer, at denne person ikke har et problem, ved alle, at tonen bruges kan tale louder end ord.
Nogen rÃ¥ber “Jeg ikke er mad,” er ikke overbevisende. Hvis dette sker i en sitcom, griner vi. I det virkelige liv, vi afvise ordene og læse betydningen fra tonen i stemmen. Ofte tonalitet er mere subtile end disse eksempler, men det er stadig en stærk kommunikator. Kedsomhed, spænding, vrede, melankoli, vantro, spørgsmÃ¥l, entusiasme, ærlighed er oftere meddeles via tone, i stedet for ord.
Hvad du ønsker at kommunikere til kunder, kundeemner, eller business associates? Gøre din tonalitet passende.
Mange mennesker gør forretning udelukkende over telefonen. Når du taler i telefon, er det afgørende at være opmærksom på tonalitet. I en telefonsamtale kommunikerer både mennesker via deres tonalitet, ofte ubevidst. Efterlad ikke tonalitet til tilfældighederne. Entusiasme, charme, venlighed som kedsomhed, depression og irritation kommunikeres via lyd.
TONALITET
Tonalitet omfatter:
Tone (pitch: høj, lav)
Tempo (hastighed: langsom, hurtig)
Timbre (kvalitet: klar, ru)
Volumen (lydstyrke)
Hvis du taler med en person, der har en skingre stemme hæve din pitch lidt. Ligesom matching og spejling, ønsker du ikke at efterligne. Må ikke være dramatiske, være subtile. Passer de sidste par ord nogen siger.
Hurtighed er vigtigt. Mennesker, der taler hurtigt er ofte utÃ¥lmodig med mennesker, der taler langsommere. Mennesker, der taler ved en langsom hastighed er ofte slÃ¥et fra af mennesker, der taler hurtigt. For en person, der naturligt taler hurtige, langsommere engelsktalende mennesker synes at tage for evigt for at sige noget. For en person, der naturligt taler langsomt, synes den hurtige Oplæser hyper, uoprigtig. Den kliché “hurtig taler by slicker” indfanger denne idé.
Jeg var i New York en præsentation; den person, der præsenterede før jeg gjorde tog mere end hende en lotted tid. Min præsentation blev afbrudt. Jeg begyndte at tale pÃ¥, hvad jeg anses for høj hastighed og fortalte alle, at jeg talte hurtigt, fordi jeg ønskede at komme igennem min hele præsentationen. Flere publikum grinede og sagde: “vi er New Yorkerne. Uanset hvor hurtigt du taler, vil ikke det være alt for hurtigt.” Jeg kunne ikke matche deres hastighed. I modsætning til newyorkere besøgte jeg en ven i Georgien, hvis sydlige drævende var langsom, hypnotiske og afslappet.
Varsel klangfarve og volumen! Mængden af stemme kan være meget effektiv med en person, der er vred. Et par år siden, vred jeg uforvarende en anden professor. Da han blev mere vred, voksede hans stemme højere. Jeg holdt min stemme lave og bløde, at tro, at ville berolige ham. Jeg så hellere mystificeret, som han voksede mere vred da jeg kontrollerede min stemme, forsøger at lyd ro og kontrol.
Hvis nogen er vred, prøv matchende bind af hans stemme uden matchende vrede. Det kan føles mærkeligt, men matcher volumen skaber rapport.
Der er en anden ting at huske for telefon rapport. Hvis du er den person, der ringer, indstille du tempo for telefonopkaldet. Hvis du har høj energi, spænding, entusiasme, vil du sætte personen i anden enden af linjen i en bedre humør. Du kan bevare energi, spænding og begejstring mens matchende tone, temp, klangfarve og volumen. Dette var model for mig omkring et år siden. Jeg var ikke følelse stor og var temmelig ned på lossepladser. Jeg ringede til en forretning. Den kvinde, der svarede telefonen var energiske og begejstrede. Jeg følte straks et skift i mit humør. Når jeg hængt op, var jeg i bedre humør. Et par uger senere, da jeg mødte denne kvinde, var jeg disponeret for at kunne lide hende. Hun havde straks etableret bølgelængde med mig.
Brug din fysiologi til at få dig i en entusiastisk humør: sidde op lige, smil, og fortælle dig selv, du er spændt. Så ring telefonen.
ORD
Ord kan kun udgør 7% af vores kommunikation, men det er en vigtig 7% og kompleks end andre måder at etablere rapport.
Når du kommunikerer, prædikater (verber), er nøgleord, fælles oplevelser og foreninger afgørende i oprettelse af rapport. Fælles oplevelser og foreninger er indlysende. Disse områder er ofte grundlaget for venskaber og erhvervssammenslutninger. Det siger sig selv, at etableringen af en fælles obligation med en klient, føre, eller forretningsforbindelse er en god forretning. Være ærlig, når du gør dette.
Nøgleordene glide undertiden af under radaren. Begynde at lytte efter nøgleord eller sætninger, der nogen gentages. Dette er en enkel måde at etablere rapport. Gentag tilbage nøgleordene. Slip dem naturligt ind i samtalen. Igen være forsigtig.
Prædikater er mere kompliceret. Dette vil være den forkortede version. De fleste mennesker har foretrukket verber, der gentages de. Dette er vigtigere end nøgleordene fordi verber signalere en måde at tænke. Der er fire primære former for tænkning: visuel, auditiv, kinæstetisk (følelser og touch), og audio-digital (Self-Talk). Hvad dette betyder er, at folk behandler oplysninger gennem deres foretrukne måde at tænke. Jeg audio-digital, så jeg er i en konstant tilstand af tjekker ting med mig selv og taler til mig selv internt. Min søn er visuel. Han tænker i billeder; han ser, visualiserer.
VISUAL: En person, der er visuelt vil bruge ord som see, billede, klar, tåget, vision, vises, ser, afsløre, se.
AUDITIVE: Auditive mennesker bruger ord som høre, klar som en klokke, der ringer sandt; harmonisere, genlyd, tune, tune ud.
KINÆSTETISK: Kinæstetisk folk bruger ord som føler, touch, få styr på, forstå, tappe, hård, konkret, fangst på. Disse mennesker tror, følelse og touch.
AUDIO DIGITAL: Audio digital folk brug ord som forstår, opfatter, tror, fornemme, opleve, ufølsom. Disse mennesker gør en masse indre self-talk. De er meget sprogligt kognitive
Denne opdagelse vil hjælpe dig med at kommunikere mere klart, ved hjælp af nogen har foretrukket tankegang end din egen. Hvis nogen er visuelle og du taler med hende ved hjælp af audio prædikater, er det sandsynligt, at hun vil savne dine point. Overveje, hvordan denne viden kunne ændre familie dynamik? Eller din virksomhed miljø? Kommunikere kunne klart skyrocket til nye niveauer. Når du begynder at se og høre, hvordan det virker, er det nemt at komme til en forståelse af og få styr på hvordan mennesker forbinder. Bemærk at den sidste sætning bruges alle fire tilstande
Hvis nogen er lyd, man kan sige, “Jeg hører hvad du siger.” eller “Hvis lejligheden ringe sandt for dig, derefter…” Med en person, der er visuel, man kan sige, “Jeg kan billedet, at” eller “Hvis du kan se dig selv med dette produkt, derefter…” Hvad du leder efter er deres mÃ¥de at behandling af oplysninger, og du bruger deres foretrukne mÃ¥de at kommunikere til at kommunikere klart med en klient, bly eller associerede.
Jeg vil foreslå, øve et område ad gangen. Start med matchende og spejling nogens kropsholdning, eller udtryk eller blinker. Tag det langsomt. Det er ligesom at lære noget: praksis skaber lethed. Derefter videre til stemmen og ordene. Du vil opdage, at du vil blive meget mere opmærksomme og mere bevidst om hvad du gør, og hvad andre gør. Du vil også blive en bedre communicator.
Brug altid disse strategier med integritet. Du kan bruge magi til at skabe forbindelser med andre. Gøre det bevidst og med vilje. Gøre win win situationer. Hvis du vinder og din klient eller bly vinder, har du skabt magi.

9 thoughts on “Oprette en magisk forbindelse med kunder, kundeemner, og forretningsforbindelser del II”

Skriv et svar til NllpslorB Annuller svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *